عایق  الاستومریک بدلیل ساختار سلول بسته ،مقاومت بالایی در برابر رطوبت، بخار آب ، آلودگی و گرد وخاک دارد اما عایق پشم شیشه بدلیل ساختار فیبری و متخلخل خود، در مقابل رطوبت و نفوذ بخار و آب ،مقاومت پایینی داشته  و با نفوذ رطوبت  و بخار آب به درون عایق، از مقاومت حرارتی ان کاسته می گردد. به دلیل عدم مقاومت عایق پشم شیشه در مقابل رطوبت و بخار، در صورت نصب در فضای باز، استفاده از پوشش های ضدرطوبت و فویل های آلومینیومی امری اجباری تلقی می گردد .همچنین فوم الاستومری، از نظر عوارض زیستی و ایجاد امراض ، بدون عوارض و بدون تولید ذرات گرد وغبار بوده در صورتیکه تماس مستقیم پشم شیشه با پوست، چشم و سیستم تنفسی ایجاد مشکل خواهد کرد.. در بسیاری از گزارش ها، تنفس مستقیم گرد پشم شیشه علت افزایش نرخ ابتلا به سرطان، به خصوص سرطان ریه عنوان شده است. توصیه اکید می شود که کارگران و عایق کاران، هنگام کار با پشم شیشه از ماسک و لباس محافظ مناسب استفاده کنند.

عایق الاستومریک مقاوم در برابر خوردگی بوده اما عایق پشم شیشه  به شدت دچار خوردگی می شود.همچنین نصب عایق های الاستومری بدلیل استفاده از خودبست بسیار آسان بوده وبرای محیط هایی که فضای کاری زیادی ندارند مناسب می باشد.اما نصب عایق های پشم شیشه در چند مرحله صورت می گیرد.علاوه برآن، ضریب انتقال حرارت عایق های الاستومریک بسیار پایین بوده در حالیکه ضریب انتقال حرارت پشم شیشه با افزایش دما افزایش یافته و از مقاومت حرارتی آن کاسته می شود.عمر مفید بالای عایق های الاستومری از دیگر مزایای این عایق نسبت به عایق پشم شیشه به شمار می رود.

مزایای عایق های فوم foam  عایق الاستومری

بطور کلی مزایای عایق های فومی یا الاستومریک نسبت به عایق های پشم شیشه و پشم سنگ عبارتند از :

 ۱- عایق های فوم نسبت به عایق های پشم شیشه و پشم سنگ ضریب انتقال حرارت کمتر و مقاومت حرارتی بالاتری دارند.

۲- عایق های فومی هیچگونه ضرری برای انسان ندارند و ذرات معلق در هوا پخش نمی کنند، ولی عایق های پشم شیشه و پشم سنگ مضر بوده و دارای قابلیت پخش ذرات معلق در هوا می باشند.

۳- عایق های فومی بر خلاف عایق های حرارتی پشم سنگ و پشم شیشه ضد آب بوده و در محیط های مرطوب و باز ساختمان نیز قابل استفاده می باشد.

۴- بعلت فشردگی و تراکم و توع استایل عایق های فومی و همچنین مقاومت در شرایط آب و هوائی مختلف عمر مفید بیشتری نسبت به عایق های پشم شیشه و پشم سنگ دارند.

۵- بعلت خاصیت شیمیائی خنثی (PH=۷) در فلزات خوردگی ایجاد نمی کند ولی در عایق های دیگر خوردگی وجود دارد. 

۶- عایق های فومی ، پشم سنگ ، پشم شیش همگی از نوع عایق حرارتی و برودتی غیر قابل اشتعال می باشند ولی عایق های پولی یورتان (بصورت پاششی، تزریقی، ریزشی و به رنگ زرد ) اشتعال زا و سمی می باشند.

 پشم شیشه

آدرس : زنجان, خدابنده, خیابان شهدا, بیگدل INC 

شماره تماس مدیریت : 

0903-015-5027

 درصورت اشغـــالی:09123421118

ایمیل مدیریت :  ALI@BIGDELL.IR

تماس از طریق تلگرام:

 Alibigdell

http://bigdell.ir